dilluns, 24 d’abril del 2017

Austrohongaresa paga

diumenge, 23 d'abril del 2017. Dia del llibre

Austrohongaresa de Vapors
No m'ho puc creure, avui al Microespai de la Fira del Llibre, amb Francesc Bayarri (traductor de La barraca), i José Camarilla (traductor de Contes Valencians), parlem de "Les obres de Blasco Ibáñez, ara en valencià"

I després ens havíem de fer un vermutet, en una terrassa, gaudint del solet... però al final la família decideix que amb l'hora que s'ha fet, ja és millor dinar.

Ginos La Pagoda. Plaça de la Legió Espanyola, 1. L'Exposició -  961 132 381

M'hi resistisc, amb la meua cerveseta (que no tenen vermut), però al final, xarrant xarrant, comence amb l'ensalada compartida (Nuova Capresse, amb tomaques diverses, mozzarella de búfala D.O. Campana, brots frescs i alfàbega; 9,95 €),


i quan ja tots han començat, caic i em demane una lasanya, amb espinacs, formatge de cabra, pesto, beixamel, parmesà i ametles (12,50 €; molt bona). No tinc remei!


Es demanen algunes postres i jo, café.
Em conviden... Vítol al sant i a les germanetes! Gràcies, família.

No parlen valencià.
(Quan eixim del restaurant, la cua per a entrar-hi és ben llarga.)

El restaurant està situat en la planta baixa de l'edifici que tots coneixem com "la Pagoda", on abans hi havia el palau de Ripalda (1882-91), construït per l'arquitecte Joaquín María Arnau Miramón, que també féu el passatge Ripalda (1889), el primer passatge comercial cobert de la ciutat, que unia la plaça de Caixers (desapareguda) amb la de la Pilota (avui de Mariano Benlliure); a l'hotel Ripalda s'instal·là el primer ascensor de València (el primer elèctric fou el del número 17 del carrer de la Pau, en 1904).
ValenciaBonita
El palau fou enderrocat en 1968, i entre el 69 i el 73 fou edificada la nova Torre Ripalda (Antonio Escario Martínez, José Vives Ferrero, José Antonio Vidal Beneyto).

Not Hemingway's Spain
LaValenciaDesaparecida
ValenciaPlaza
Levante
jdiezarnal
valenciablancoynegro