dilluns, 12 de març del 2018

Rabosos en terra de xufes*

diumenge, 11 de març del 2018


L'espai Sequer lo Blanch és camp, mercat de verdura alguns diumenges, orxateria, gastrobar, lloc de trobades culturals, musicals, d'arts plàstiques...
Diuen en la seua pàgina web que la història de la família Belloch-Giner es remunta a la reconquesta del Regne de València per Jaume I; en reconeixement a la seua col·laboració, el rei els concedeix terres i casa en la zona coneguda com RAFELTERRAS (Llibre de Repartiment); figuren com a testimonis de l'aprovació dels Furs. Al llarg dels segles han sigut llauradors i comerciants, sobretot de la xufa, i el 15 de juliol de 2011 s'inaugurà aquest "projecte d'un visionari", José Belloch.
Està enmig de l'horta, en el camí Fondo (núm. 23. tel. 630 200 667), cap a la platja de la Patacona i fa temps que jo volia vindre perquè m'havia cridat l'atenció allò del nom, que juga amb el sequer de xufes, l'obra literària... A més a més ma mare m'ha dit que de malnom eren els de cal Blanco (de Ton). Però en entrar-hi, com diu el meu cosí, ens ha caigut la llonganissa en la cendra; és lleig, un espai eclèctic on cap de tot: mobles antics pintats de rosa, flexos moderns, llums amb etiquetes, quadres a mig pintar... això sí, les taules al costat dels grans finestrals tenen una vista fantàstica sobre la terra, que ara està fent créixer les creïlles. Hem arribat amb sol però també amb un vent molt desagradable; s'ha anat fent negre i ha plogut; després ha tornat a eixir el sol i s'ha deixat veure l'arc iris... "març, marcer, carasser".

Mentre esperem, em demane un vermut. Jj i ma mare, aigua.


Demane alguna cosa per a picar i em porten unes cacaues del seu camp.

Quan estem tots, ens porten la carta i ens ofereixen altres opcions, algunes molt abellidores:

-Creïlles de l'hort amb allioli de xufa (que hi dóna un puntet dolç curiós).


Álvarez Nölting Syrah 2014
Sirà (85%?), Tempranillo, Cabernet Sauvignon
12 mesos en bóta de roure fancés
13% vol.
Alvarez Nölting. Los Isidros, Requena
55.215 botelles

Fruita, torrats, espècies.

(Obrin el vi i el deixen damunt la taula amb el tap posat...! Les copes, de vidre gros. Els coberts, dels que es dobleguen amb facilitat.)

-Fideus negres

-Coques amb bledes de l'hort Sequer, amb panses i pinyons, i amb carabasseta amb salsa d'ametla dolça. També molt bones, sobretot la de bledes.


-Fartons amb delícies salades (botifarra i pimentó)


-Arròs amb conill i alls tendres (3 racions). No han encertat el punt de l'arròs.


-Arròs d'ànec a la taronja amb foie (3 racions). Tampoc.

Compartim dues postres per a tots
-Coca amb pera i Púding de fartó Sequeret. Bones.


Cafés.

La veritat és que no ens ha agradat molt, però em resistisc a no tornar-hi, perquè el lloc té moltes possibilitats, així que potser algun dia torne a fer-me una cervesa de xufa Cambra. I humus de garrofó.


Paga Micalet (i jo, va i em deixe el regal a casa!)


No parlen valencià (per telèfon sí que m'atengueren en valencià)
----------------
*"rabosos" (Història, Cultura i Art)